באיחור של עשור: אושר צו האוסר על יצוא מוצרי יוקרה לקוריאה הצפונית

    שלמה בן יוסף No Comments on באיחור של עשור: אושר צו האוסר על יצוא מוצרי יוקרה לקוריאה הצפונית
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את צו היבוא והיצוא שמסדיר את הפיקוח על ייצוא טובין לקוריאה הצפונית (הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה), ואוסר על יצוא מוצרי יוקרה למדינה כפי שנקבע בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם עוד בשנת 2006.

    בדיון התברר כי בשנים האחרונות היה יצוא של זהב מישראל לקוריאה הצפונית בערך של כ-400 אלף דולר, בניגוד להחלטת האו"ם, וישראל נדרשה לתת הסברים.

    היו"ר כבל מתח ביקורת על העיכוב בהגשת הצו לאישור הוועדה, ותהה אם בסוגיה יחסית פשוטה היה עיכוב כל כך גדול מה יקרה בנושאים אחרים הרבה יותר משמעותיים. "אולי לראש הממשלה (המשמש גם כשר הכלכלה) לא היה זמן לחתום", אמר.

    היו"ר כבל ביקש לדעת אם היה בכלל יצוא לקוריאה הצפונית. מנהל תחום היצוא ברשות המסים, דוד חורי, אמר: "לצערי היה יצוא של זהב ולצערי גם עלו על זה ונדרשנו לתת הסברים". הוא העריך כי בשנים האחרונות הסתכם יצוא הזהב בכ-400 אלף דולר. היו"ר כבל העיר כי ברור שהזהב לא מגיע לאזרחים, שאין להם מה לאכול, אלא לסביבת חצר השלטון. חורי הוסיף עוד כי חוץ מזה כמעט ולא היה יצוא לקוריאה הצפונית מאז 2011, והוא כלל רק ספרים ושתלים דנטליים. לדבריו, הצו נועד ליישר קו עם מדינות העולם. הוא אף סיפר כי עצר ניסיונות נוספים לייצא זהב בגלל שהדבר מבזה את ישראל. רנרט ציינה כי בשנת 2014 לא היה יצוא לקוריאה הצפונית כלל.

    בשלב זה ביקש היו"ר כבל להבין מדוע התעכב משרד הכלכלה בהגשת הצו לוועדה, מאז החלטת האו"ם ב-2006 ועד היום, ותהה אם הטיפול בדבר פשוט התארך כמעט 10 שנים מה יקרה בדברים אחרים מורכבים הרבה יותר. רנרט שבה והזכירה כי הייתה ועדה בין משרדית שעסקה בעניין וכי היה צורך לכנס הרבה משרדי ממשלה. היו"ר כבל התעקש ואמר כי בכל זאת מ-2006 חלפו כמעט 10 שנים, ודרש לדעת האם מדובר בעיכוב מכוון. רנרט הודתה כי לא הייתה סיבה לעיכוב, אך ציינה כי הסנקציות מתחדשות כל שנתיים. היו"ר כבל תהה "אם לראש הממשלה לא היה זמן לחתום על התקנות".

    כאמור, הוועדה אישרה את הצו והוא יכנס לתוקף חודשיים מיום פרסומו. לפי הצו, המוצרים שיצואם ייאסר כוללים: יינות; משקאות חריפים מכל סוג; מוצרי טבק; קוויאר; סרטנים וכל סוגי הלובסטרים; שבלולים; רכיכות וחסרי חוליות תת ימיות; מכוניות וכל סוגי הרכבים; יאכטות וסירות תענוגות; בשמים ומי טואלט; כל מוצרי הקוסמטיקה; פרוות; מתכות יקרות כולל זהב וכסף; תכשיטים; אבנים יקרות וחצי יקרות, כולל יהלומים ופנינים; כוסות משקה (בעיקר קריסטלים); עבודות וחפצי אמנות; עטי נביעה; שעונים מכל הסוגים; שטיחים; מוצרי עור הקשורים במוצרי נסיעה, אופנה ולבוש; אלקטרוניקה צרכנית; ציוד צילום; ציוד בידור אלקטרוני ותוכנות לציוד בידור אלקטרוני וציוד ספורט.



    0 תגובות